ARTE MUSEUM, APLIKACJA DLA MUZEUM: zwiększanie zaangażowania odwiedzających, odkrywanie wystaw i bezproblemowe planowanie.

PRZEGLĄD PROJEKTU

Produkt:
Aplikacja dla muzeum sztuki, która dostarcza użytkownikom aktualnych informacji o wystawach i wydarzeniach kulturalnych, umożliwiając im łatwą rezerwację biletów oraz udział w wydarzeniach dzięki wygodnej nawigacji.

Problem:
Użytkownicy napotykają trudności w uzyskaniu informacji na temat wydarzeń kulturalnych oraz w rezerwacji biletów na wystawy z powodu mało przejrzystych interfejsów.

Cel:
Zaprojektowanie intuicyjnej i łatwej w obsłudze aplikacji muzealnej, która umożliwia użytkownikom szybkie rezerwowanie biletów oraz zapewnia szczegółowe i przejrzyste opisy wydarzeń kulturalnych i wystaw.

Czas trawnia: 2 miesiące

Moja rola:

Ten indywidualny projekt dał mi możliwość samodzielnego planowania i nadzorowania każdego etapu procesu design thinking.
Jako studentka UX z początkującym doświadczeniem w projektowaniu interfejsów mobilnych i webowych samodzielnie realizowałam każdy etap projektu.

Obowiązki:

Projektowanie doświadczenia użytkownika od początku do końca.
Badania użytkowników, wywiady, tworzenie person, mapa podróży użytkownika, szkicowanie, wireframe, prototypy niskiej wierności, makiety, prototypy wysokiej wierności, badania użyteczności.

Moja rola:

Ten indywidualny projekt dał mi możliwość samodzielnego planowania i nadzorowania każdego etapu procesu design thinking.
Jako studentka UX z początkującym doświadczeniem w projektowaniu interfejsów mobilnych i webowych samodzielnie realizowałam każdy etap projektu.

Obowiązki:

Projektowanie doświadczenia użytkownika od początku do końca.
Badania użytkowników, wywiady, tworzenie person, mapa podróży użytkownika, szkicowanie, wireframe, prototypy niskiej wierności, makiety, prototypy wysokiej wierności, badania użyteczności.

BADANIA WSTĘPNE: WYNIKI

Aby zrozumieć, co powstrzymuje ludzi przed odwiedzaniem muzeów, przeprowadziłam jakościowe badania użytkowników w formie wywiadów. Ze względu na szybki harmonogram projektu zdecydowałam się na takie podejście, które pozwoliło mi szybko zebrać istotne informacje.

Początkowo sądziłam, że głównym problemem jest brak zainteresowania muzeami, jednak wyniki pokazały, że kluczowe trudności to nieprzystosowane aplikacje, ograniczony dostęp do szczegółowych informacji o wydarzeniach oraz brak czasu wynikający z napiętego trybu życia.

Na podstawie zebranych danych opracowałam persony oraz mapę podróży użytkownika, co pozwoliło mi lepiej zrozumieć ich potrzeby oraz wyzwania z jakimi się mieżą.

Aby zrozumieć, co powstrzymuje ludzi przed odwiedzaniem muzeów, przeprowadziłam jakościowe badania użytkowników w formie wywiadów. Ze względu na szybki harmonogram projektu zdecydowałam się na takie podejście, które pozwoliło mi szybko zebrać istotne informacje.

Początkowo sądziłam, że głównym problemem jest brak zainteresowania muzeami, jednak wyniki pokazały, że kluczowe trudności to nieprzystosowane aplikacje, ograniczony dostęp do szczegółowych informacji o wydarzeniach oraz brak czasu wynikający z napiętego trybu życia.

Na podstawie zebranych danych opracowałam persony oraz mapę podróży użytkownika, co pozwoliło mi lepiej zrozumieć ich potrzeby oraz wyzwania z jakimi się mieżą.

PERSONY

Oświadczenie
o problemie:

Beata jest zapracowaną graficzką
i gospodynią domową, która potrzebuje prostej aplikacji do rezerwacji biletów do muzeum, ponieważ prowadzi intensywny tryb życia i szybko się męczy ze względu na swój wiek.

Oświadczenie
o problemie:

Miłosz jest zapracowanym menedżerem produktu, który potrzebuje prostej aplikacji
zapewniającej jasne i przejrzyste informacje o wydarzeniach kulturalnych, ponieważ prowadzi intensywny tryb życia.

PAPIEROWY WIREFRAME

Moim celem było przetestowanie różnych układów czterech głównych kategorii aplikacji dla muzeum, aby zapewnić ich przejrzystość, łatwość nawigacji oraz dostępność dla użytkowników.

CYFROWY WIREFRAME

BADANIE UŻYTECZNOŚCI

Celem badania była ocena użyteczności aplikacji, ze szczególnym uwzględnieniem procesu rezerwacji biletów.
Uczestnicy zostali poproszeni o przekazanie opinii na temat łatwości i intuicyjności korzystania z produktu.

Po przeprowadzeniu testów zidentyfikowałam następujące wyniki:

Wyniki pierwszej rundy:

1

Uczestnicy chcą więcej szczegółowych opisów nadchodzących wydarzeń kulturalnych

2

Uczestnicy zasugerowali wprowadzenie funkcji filtrowania wydarzeń według kategorii, takich jak rodzaj sztuki, lokalizacja czy data.

3

Uczestnicy chcą mieć szybką możliwość rezerwacji.

Wyniki drugiej rundy:

1

Uczestnicy oczekują nieco mniejszych, szybko dostępnych przycisków kategorii menu.

2

Zasugerowano dodanie funkcji umożliwiającej zapisanie ulubionych wydarzeń w aplikacji, aby możnabyło łatwo do nich wrócić.

3

Uczestnicy chcą większych możliwości personalizacji.

Wyniki pierwszej rundy:

Wyniki drugiej rundy:

1

Uczestnicy chcą więcej szczegółowych opisów
nadchodzących wydarzeń kulturalnych.

1

Uczestnicy oczekują nieco mniejszych, szybko dostępnych przycisków kategorii menu.

2

Uczestnicy chcą więcej szczegółowych opisów
nadchodzących wydarzeń kulturalnych.

2

Zasugerowano dodanie funkcji umożliwiającej zapisanie ulubionych wydarzeń w aplikacji, aby można było łatwo do nich wrócić.

3

Uczestnicy chcą mieć szybką możliwość rezerwacji.

3

Uczestnicy chcą większych możliwości personalizacji.

MOKAPY

TAKEAWAYS

W trakcie tego projektu nauczyłam się projektować z naciskiem na potrzeby użytkowników. Zdobyłam cenne informacje na temat zachowań użytkowników dzięki wywiadom i testom użyteczności, co pomogło mi udoskonalić projekt.
Jednocześnie poszerzyłem swoją wiedzę w zakresie dostępności i rozwiązywania problemów, mierząc się z wyzwaniami takimi jak tworzenie spójnego doświadczenia użytkownika oraz projektowanie zgodnie z zasadami Gestalt i standardami UI.

W trakcie tego projektu nauczyłam się projektować z naciskiem na potrzeby użytkowników. Zdobyłam cenne informacje na temat zachowań użytkowników dzięki wywiadom i testom użyteczności, co pomogło mi udoskonalić projekt.
Jednocześnie poszerzyłem swoją wiedzę w zakresie dostępności i rozwiązywania problemów, mierząc się z wyzwaniami takimi jak tworzenie spójnego doświadczenia użytkownika oraz projektowanie zgodnie z zasadami Gestalt i standardami UI.

NASTĘPNE KROKI

 

1

Skupiłabym się na opracowaniu interaktywnej mapy oraz dodaniu nowych funkcji, takich jak przewodniki audio dla wystaw online oraz interaktywną mapę muzeum.

2

Skoncentrowałabym się na pozyskiwaniu dodatkowych opinii użytkowników w celu identyfikacji potencjalnych problemów i dopracowania projektu na podstawie ich sugestii.

3

Priorytetowo traktowałabym poprawę dostępności, aby uczynić aplikację bardziej inkluzywną dla wszystkich użytkowników.

1

Skupiłabym się na opracowaniu interaktywnej mapy oraz dodaniu nowych funkcji, takich jak przewodniki audio dla wystaw online oraz interaktywną mapę muzeum.

2

Skoncentrowałabym się na pozyskiwaniu dodatkowych opinii użytkowników w celu identyfikacji potencjalnych problemów i dopracowania projektu na podstawie ich sugestii.

3

Priorytetowo traktowałabym poprawę dostępności, aby uczynić aplikację bardziej inkluzywną
dla wszystkich użytkowników.

SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ!

error: Content is protected !!
Scroll to Top